Telemedicina je pružanje zdravstvene zaštite na daljinu i
razmena medicinskih informacija
upotrebom telekomunikacionih i informatičkih tehnologija. Obuhvata širok
opseg aktivnosti u medicini kao što su
dijagnostika, tretman, prevencija, kontinuirana medicinska edukacija zdravstvenih radnika, edukacija
pacijenata, istraživanja i evaluacija u medicini.
Telemedicina podrazumeva
pružanje zdravstvene usluge na daljinu i predstavlja alternativu uobičajenom
susretu „licem u lice“ pacijenta i zdravstvenog radnika.
Istorija moderne
telemedicine povezana je sa istorijom telekomunikacija i informatike. Značajni momenti u razvoju telekomunikacija i
informatike, koji su istovremeno značajni i za
razvoj telemedicine, su pronalasci i uvođenje: eletrične telegrafije
sredinom 19. veka, telefona krajem 19.
veka, radio prenosa krajem 19. veka, televizije u prvoj polovini 20. veka,
i dvosmerne televizijske veze 1950-tih
godina, satelitskih telekomunikacija u drugoj polovini 20. veka, uvođenje digitalnih umesto analognih
telekomunikacija u drugoj polovini 20. veka,
Interneta i mobilne telefonija krajem 20. veka
Svrha telemedicine je
da poboljša zdravstvenu zaštitu, unapredi edukaciju korisnika zdravstvene zaštite, unapredi kontinuiranu edukaciju zdravstvenih radnika
i edukaciju studenata i učenika na medicinskim usmerenjima. Predstavlja fuziju
savremenih IKT i medicinskih znanja u cilju povećanja kvaliteta zdravstvenih
usluga i efikasnog savladavanja barijere fizičke udaljenosti pacijenta i
zdravstvenih institucija.
Telemedicinske
tehnologije podrazumevaju integraciju telemedicinskih servisa i telemedicinske
infrastrukture (telekomunikacionih i informacionih tehnologija).
Telemedicinski
servisi mogu biti podeljeni na četiri područja:
1.
Pomoć u medicinskom odlučivanju – odlučivanje koje se odnosi na dijagnozu
ili
odlučivanje koje se odnosi na terapiju
2.
Prenos podataka o pacijentu – npr. prenos podataka iz medicinske
dokumentacije,
prenos radiografskih slika ili daljinsko očitavanje EKG signala
3.
Saradnja zdravstvenih radnika – jedan zdravstveni radnik neposredno opservira
pacijenta
i prikuplja podatke o istoriji boelsti i sadašnjme statusu i o tome
diskutuje
sa drugim zdravstvenim radnikom koji je na udaljenoj lokaciji
4.
Edukacija na daljinu
Andrijana sjajna tema. Mogla bi nastaviti da pises o ovome. Sigurna sam da bi mnoge interesovalo. Samo da pronadjes nacin da sto vise ljudi vidi tvoje objave
ОдговориИзбриши