Пређи на главни садржај

Uvod u temu


Telemedicina  je pružanje zdravstvene zaštite na daljinu i razmena medicinskih  informacija upotrebom telekomunikacionih i informatičkih tehnologija. Obuhvata širok opseg  aktivnosti u medicini kao što su dijagnostika, tretman, prevencija, kontinuirana medicinska  edukacija zdravstvenih radnika, edukacija pacijenata, istraživanja i evaluacija u medicini.
Telemedicina podrazumeva pružanje zdravstvene usluge na daljinu i predstavlja alternativu uobičajenom susretu „licem u lice“ pacijenta i zdravstvenog radnika.
Istorija moderne telemedicine povezana je sa istorijom telekomunikacija i informatike.  Značajni momenti u razvoju telekomunikacija i informatike, koji su istovremeno značajni i za  razvoj telemedicine, su pronalasci i uvođenje: eletrične telegrafije sredinom 19. veka, telefona  krajem 19. veka, radio prenosa krajem 19. veka, televizije u prvoj polovini 20. veka, i  dvosmerne televizijske veze 1950-tih godina, satelitskih telekomunikacija u drugoj polovini  20. veka, uvođenje digitalnih umesto analognih telekomunikacija u drugoj polovini 20. veka,  Interneta i mobilne telefonija krajem 20. veka
Svrha telemedicine je da poboljša zdravstvenu zaštitu, unapredi edukaciju  korisnika zdravstvene zaštite,  unapredi kontinuiranu edukaciju zdravstvenih radnika i edukaciju studenata i učenika na medicinskim usmerenjima. Predstavlja fuziju savremenih IKT i medicinskih znanja u cilju povećanja kvaliteta zdravstvenih usluga i efikasnog savladavanja barijere fizičke udaljenosti pacijenta i zdravstvenih institucija.
Telemedicinske tehnologije podrazumevaju integraciju telemedicinskih servisa i telemedicinske infrastrukture (telekomunikacionih i informacionih tehnologija).
Telemedicinski servisi mogu biti podeljeni na četiri područja:
1. Pomoć u medicinskom odlučivanju – odlučivanje koje se odnosi na dijagnozu
ili odlučivanje koje se odnosi na terapiju
2. Prenos podataka o pacijentu – npr. prenos podataka iz medicinske
dokumentacije, prenos radiografskih slika ili daljinsko očitavanje EKG signala
3. Saradnja zdravstvenih radnika – jedan zdravstveni radnik neposredno opservira
pacijenta i prikuplja podatke o istoriji boelsti i sadašnjme statusu i o tome
diskutuje sa drugim zdravstvenim radnikom koji je na udaljenoj lokaciji
4. Edukacija na daljinu


Коментари

  1. Andrijana sjajna tema. Mogla bi nastaviti da pises o ovome. Sigurna sam da bi mnoge interesovalo. Samo da pronadjes nacin da sto vise ljudi vidi tvoje objave

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Telemedicinski servisi i oblasti primene

Današnja telemedicina nudi bezbroj servisa, koje ćemo ukratko navesti. Primetimo da ova podela nije stroga i da se neka specifična telemedicinska aplikacija može pojaviti kao kombinacija navedenih kategorija. Tele-konsultacija označava daljinski pristup znanju ili ekspertima u pojedinim medicinskim specijalnostima. Ovaj model podrazumeva pojedinačne slučajeve saradničkog rada u cilju donošenja zajedničke odluke ili dobijanja “drugog mišljenja”. Tele-diagnostika je postupak davanja dijagnoze od strane udaljenog lekara. Udaljeni lekar mora imati interaktivan pristup slikama pacijenta (tele-prisustvo), ili se dijagnoza izvodi obradom informacija koje su primljene preko telematičkih sistema koristeći “snimi i pošalji” ( store-and-forward ) postupak, što je češći način rada za daljinsku dijagnostiku. Tele-monitoring jeste daljinsko monitorisanje fizioloških parametara pacijenata. Ovaj način usluge se koristi kod hroničnih i/ili visoko rizičnih pacijenata, npr. daljinski moni...